Što je business process outsourcing

Outsourcing ili izmještanje poslovnih procesa je čin davanja specifičnih poslovnih zadataka ili procesa trećoj strani. To je uvriježena i gotovo dominantna metoda smanjivanja troškova, ali i okretanja kompanija poslovnim procesima u kojima mogu ostvariti veću dodanu vrijednost, ne zamarajući se pritom poslovima koji nisu neophodni za održavanje njihovog položaja na tržištu (non core business). Zapravo se radi o logičnom nastavku trenda specijalizacije unutar društva, koje je već odavno prepoznalo da je bolje i često jeftinije pekarima prepustiti da peku kruh ili proizvođačima obuće da proizvode cipele. Tako danas gotovo sve Fortune 500 tvrtke i više od polovice UK FTSE 100 tvrtki, kao i sve veći broj kompanija diljem svijeta i u Hrvatskoj koristi outsourcing za barem neki dio njihovog poslovanja.

U outsourcingu se najčešće razlikuju dvije kategorije: back office outsourcing (interne poslovne funkcije poput računovodstva, obračuna plaća, održavanja informatičke opreme, dostave i sl.) ili front office outsourcing (poslovne funkcije koje uključuju odnose s potrošačima poput call centra ili marketinga). Postoje i razni drugi pojmovi vezani uz outsourcing poslovnih procesa koji ga definiraju prema geografskoj lokaciji pružatelja usluge i ostalim više ili manje značajnim parametrima.
Ono što je bitno je da, odabir kvalitetnog partnera za uslugu outsourcinga, omogućava tvrtkama da održe određenu razinu kvalitete uz niže i konkurentnije troškove.